M1M Минск, польская PL
- ZBIERON83
- Сообщения: 8
- Зарегистрирован: 21 мар 2010, 13:52
- Мотоцикл: MIŃSK M1M 1958,IŻ-49,JAWA 20 , SUZUKI SV1000
- Откуда: POLSKA
Re: M1M Минск, польская PL
Сегодня я узнал, что мой дядя родился в 1910 в России. Он жил с вами в течение 10 лет. Затем вернулся на польском языке. Я удивляюсь, почему КПК был мотоцикл - Может быть, своего рода связаны:)
Глушитель наш оригинальный 100%. Книга показывает тип M1A (старая модель) - еще один глушитель.
Свеча на месте, и декомпрессор это тоже хорошо.
Означает ли это одна страница / сайт форум о Минске?
То, что вы аукционов страницу Купить / продать велосипед
Дает картину вне досягаемости - я не знаю, что ключевым
Я должен купить свечи и трубы КПК.
Глушитель наш оригинальный 100%. Книга показывает тип M1A (старая модель) - еще один глушитель.
Свеча на месте, и декомпрессор это тоже хорошо.
Означает ли это одна страница / сайт форум о Минске?
То, что вы аукционов страницу Купить / продать велосипед
Дает картину вне досягаемости - я не знаю, что ключевым
Я должен купить свечи и трубы КПК.
- warrior
- Сообщения: 168
- Зарегистрирован: 02 мар 2010, 22:39
- Мотоцикл: М 105,CZ 472.4
- Откуда: Беларусь,г. Могилёв
Re: M1M Минск, польская PL
ZBIERON83 я не спрорю что глушитель с модели м1А ,но на модели М1М должен стоять другой
- ZBIERON83
- Сообщения: 8
- Зарегистрирован: 21 мар 2010, 13:52
- Мотоцикл: MIŃSK M1M 1958,IŻ-49,JAWA 20 , SUZUKI SV1000
- Откуда: POLSKA
Re: M1M Минск, польская PL
Я нашел:
http://www.allegro.pl/item969518392_minsk_k_55.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.allegro.pl/item969518392_minsk_k_55.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- ZBIERON83
- Сообщения: 8
- Зарегистрирован: 21 мар 2010, 13:52
- Мотоцикл: MIŃSK M1M 1958,IŻ-49,JAWA 20 , SUZUKI SV1000
- Откуда: POLSKA
Re: M1M Минск, польская PL
Как насчет глушителя? Что-то неправильно?
- Евгений
- Сообщения: 326
- Зарегистрирован: 23 ноя 2008, 22:13
- Мотоцикл: ММВЗ М-106
CZ 472.4
ИЖ Планета 5 - Откуда: Украина г.Харьков
- Контактная информация:
Re: M1M Минск, польская PL
Ты не прав,существовали разные модели выхлопных труб,так что ненадо расстраивать человека.Трубы были разные!warrior писал(а):ZBIERON83 я не спрорю что глушитель с модели м1А ,но на модели М1М должен стоять другой
-
- Сообщения: 2855
- Зарегистрирован: 22 мар 2010, 14:46
- Мотоцикл: ММВЗ-3.112, 1983 г.в., ЛМЗ-2.158, 1978 г.в., "Электрон", 1977 г.в.
- Откуда: Красноярский край, Северо-Енисейский район, прииск "Соврудник"
Re: M1M Минск, польская PL
Глушитель системы "рыбий хвост" на этом М1М - явно не родной! Это - новодел. Скорее всего, болгарский. Или - немецкий от DKW-125. Подобные применялись на мотоциклах "Балкан". М1М я застал в те годы, когда они были массовыми и сравнительно молодыми и не обросли еще "приколхоженными, деталями и узлами. Кстати, М1А выпускался изначально в Москве. Позднее его производство передали в Минск и Ковров. Вопрос к нашему польскому другу: что - возвратная пружина механизма кикстартера сломалась?
- pro9793
- Сообщения: 335
- Зарегистрирован: 23 сен 2009, 22:48
- Мотоцикл: Минск ММВ3.115(1980), Suzuki Bandit 400V
- Откуда: Россия, Московская обл., г.Шатура
- Контактная информация:
Re: M1M Минск, польская PL
у меня от такого переднее крыло валяется...в гараже вместе с зэпором
- ZBIERON83
- Сообщения: 8
- Зарегистрирован: 21 мар 2010, 13:52
- Мотоцикл: MIŃSK M1M 1958,IŻ-49,JAWA 20 , SUZUKI SV1000
- Откуда: POLSKA
Re: M1M Минск, польская PL
Да, ЦЭИ стартера (весна) сломал - У меня есть новый дольше. Теперь мы должны монтировать.
Ваши шины (резина) так трудно, вы можете обходиться без воздуха:)
Funny переводчик:). Опять же:
Русские шины трудно, можно ездить без воздуха:)
Ваши шины (резина) так трудно, вы можете обходиться без воздуха:)
Funny переводчик:). Опять же:
Русские шины трудно, можно ездить без воздуха:)
- ZBIERON83
- Сообщения: 8
- Зарегистрирован: 21 мар 2010, 13:52
- Мотоцикл: MIŃSK M1M 1958,IŻ-49,JAWA 20 , SUZUKI SV1000
- Откуда: POLSKA
Re: M1M Минск, польская PL
....у меня от такого переднее крыло валяется...в гараже вместе с зэпором ......
PRO9793- можете повторить часть того, что вы имеете в виду?
Я не понимаю:)
Как цвет место? . Для меня это черный, но я также видел, коричневый.
PRO9793- можете повторить часть того, что вы имеете в виду?
Я не понимаю:)
Как цвет место? . Для меня это черный, но я также видел, коричневый.
Re: M1M Минск, польская PL
Hello, first of all sorry for writing in English.
ZBIERON83 if you have some questions about your Minsk, maybe I can help. I own a 1957 Minsk M1M and know most of the differences between the early models and the later ones. (1956-1957 = M1M first generation, although I've seen some M1M from '58 that share some details with the first generation bikes as your bike does too.)
Here are some of the main features that M1M from 56-57 have that later models don't:
* "Fishtail" type muffler as also seen on your M1M. Later models didn't have that and instead a regular "cigar" type muffler was used.
* The speedometer was attached to the fork. Later models had it mounted inside the front light.
* The horn (C-32, made of bakelite) was attached to the frame. Later models had it inside the front light.
* Generator - early models used G-37 type which was used with a battery. There were devices inside the front light which converted the current so no relay was needed. On later models this complicated system was removed and the bikes were mounted with G-38 generator which didn't need a battery to work. This was the biggest difference between the two generations of M1M.
* "Minsk" logo was pressed on the fuel tank. Later M1M models had a water sticker on it as seen on your bike.
* Some early M1M were mounted with M1A engines as also seen on your bike (for example my 57 bike has an M1A engine from 1955!) I'm not sure why this was done.
* Early models had the same type of back light (FP-7) that for example Izh-350 had. Later another back light was fitted which also acted as a reflector.
* Black synthetic leather was used on the seat, later models had it brown.
* The light and horn switch was a "flat" type, later models had it shaped like your bikes light switch.
I hope I helped you in some way. Your bike seems to be from very early ' 58 and I must say it looks absolutely fantastic, has a few missing pieces though.
Greetings from Estonia.
ZBIERON83 if you have some questions about your Minsk, maybe I can help. I own a 1957 Minsk M1M and know most of the differences between the early models and the later ones. (1956-1957 = M1M first generation, although I've seen some M1M from '58 that share some details with the first generation bikes as your bike does too.)
Here are some of the main features that M1M from 56-57 have that later models don't:
* "Fishtail" type muffler as also seen on your M1M. Later models didn't have that and instead a regular "cigar" type muffler was used.
* The speedometer was attached to the fork. Later models had it mounted inside the front light.
* The horn (C-32, made of bakelite) was attached to the frame. Later models had it inside the front light.
* Generator - early models used G-37 type which was used with a battery. There were devices inside the front light which converted the current so no relay was needed. On later models this complicated system was removed and the bikes were mounted with G-38 generator which didn't need a battery to work. This was the biggest difference between the two generations of M1M.
* "Minsk" logo was pressed on the fuel tank. Later M1M models had a water sticker on it as seen on your bike.
* Some early M1M were mounted with M1A engines as also seen on your bike (for example my 57 bike has an M1A engine from 1955!) I'm not sure why this was done.
* Early models had the same type of back light (FP-7) that for example Izh-350 had. Later another back light was fitted which also acted as a reflector.
* Black synthetic leather was used on the seat, later models had it brown.
* The light and horn switch was a "flat" type, later models had it shaped like your bikes light switch.
I hope I helped you in some way. Your bike seems to be from very early ' 58 and I must say it looks absolutely fantastic, has a few missing pieces though.
Greetings from Estonia.
- kirill.intel
- Сообщения: 550
- Зарегистрирован: 05 мар 2009, 14:59
- Мотоцикл: Honda CB750
ММВЗ 3.112.12
ММВЗ 3.112.11
Муравей 2м-01 - Откуда: Украина, Днепропетровск
- Контактная информация:
Re: M1M Минск, польская PL
Hi MK1004! Sorry but I think most of users of this forum don't understand english Your knowledge in models of minsk is very good. I think only few persons on this forum can tell so much about this differences
Honda CB750
ММВЗ 3.112.11 1989 г.в.
ММВЗ 3.112.12 1992 г.в.
Муравей 2м-01
ММВЗ 3.112.11 1989 г.в.
ММВЗ 3.112.12 1992 г.в.
Муравей 2м-01
- pro9793
- Сообщения: 335
- Зарегистрирован: 23 сен 2009, 22:48
- Мотоцикл: Минск ММВ3.115(1980), Suzuki Bandit 400V
- Откуда: Россия, Московская обл., г.Шатура
- Контактная информация:
Re: M1M Минск, польская PL
ZBIERON83 >> I said that I've got M1M front fender somewhere in the garage.
- KTM
- Сообщения: 20
- Зарегистрирован: 15 дек 2009, 00:06
- Мотоцикл: Минск 3.115 1980 г, Восход 3м 1986г, Минск 3.112.12 1991г, Восход 3м-01 1993
- Откуда: Чебоксары
Re: M1M Минск, польская PL
ZBIERON83У вас очень хорошо сохранился этот минск, несмотря на года.
P.S интересно бы было увидеть видео о том как работает ваш мотоцикл.
P.S интересно бы было увидеть видео о том как работает ваш мотоцикл.
Минск 3.115 1980 г, Восход 3м 1986г, Минск 3.112.12 1991г, Восход 3м-01 1993г
Jawa 350 634 7.7 1984г , Минск 3.113 1996г ( заточен под спорт )
Jawa 350 634 7.7 1984г , Минск 3.113 1996г ( заточен под спорт )
- ZBIERON83
- Сообщения: 8
- Зарегистрирован: 21 мар 2010, 13:52
- Мотоцикл: MIŃSK M1M 1958,IŻ-49,JAWA 20 , SUZUKI SV1000
- Откуда: POLSKA
Re: M1M Минск, польская PL
MK1004 - thanks for the reply.
In my Minsk engine has also written M1A type and engine numbers are identical to the numbers of the frame.
I will slow complement deficiencies: namely:
Small Cap generator, pump wheels, pipe, candle, car keys, brake lever - front ...
I wonder if the passenger's feet. If it was not originally a rear seat that can not be orginalne feet. Are only possible anchorage.
I'll be grateful to you for sending your photos Minsk. My address is: kipo2000@op.pl
I hope he writes understandable - Google translator:)
Greetings
In my Minsk engine has also written M1A type and engine numbers are identical to the numbers of the frame.
I will slow complement deficiencies: namely:
Small Cap generator, pump wheels, pipe, candle, car keys, brake lever - front ...
I wonder if the passenger's feet. If it was not originally a rear seat that can not be orginalne feet. Are only possible anchorage.
I'll be grateful to you for sending your photos Minsk. My address is: kipo2000@op.pl
I hope he writes understandable - Google translator:)
Greetings
Re: M1M Минск, польская PL
Don't worry, the passengers footboards are original. Even though M1M didn't come with a passenger seat, passenger footboards were fitted by the factory. Left side footboard can be moved up and down, right side footboard looks very simple, almost like it's homemade - but it's all original.
Unfortunetley my Minsk is in progress of restoration and all the parts are detached. I have a few pictures taken before the restoration, I can send you one those.
Unfortunetley my Minsk is in progress of restoration and all the parts are detached. I have a few pictures taken before the restoration, I can send you one those.